mayhawbring

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av may havbring - 28 januari 2010 21:15

Ännu en dag har ni gått. Idag var det jag som fixade maten, började redan förberedda den vid halv 4 för att köttet skulle smälta, men det blev att vi köpte en ny blandfärs istället, för den färsen vi hade hemma räckte inte, för den ena förpackningen var så rutten! :s, aja det löste sig tillslut, och jag fixa en god middag idag, ajg blev dock mätt efter en biff vilket sårade mig väldigt mycket! :/, & så gjorde jag min favorit potatis idag också, & min efterlängtade vitlökssås, som jag åt för 100 år sen. Just nu sitter jag och söker runt på YOUTUBE, jag sjunger till låtar & jag tror att Hampus tror att jag är dum i huvudet! :o

Men so what? Min helg har börjat nu, fick reda av Erica innan att vi var lediga imorgon! (y) , jag som tänkte åka dit, i och med jag börjar bli frisk nu, bara förkyld ju. Men nejdå, inte så inte! Aja skönt med en slapp dag iallafall! Eller vad säger ni?

Hade tänkt att spela The Sims men är trött nu! Idag har jag inte vilat på hela dagen alls. Nu ska jag lyssna vidare på musik utan att sjunga & snyta mig & sedan ska jag nog sova! ♥


 

Nyttiga grönsaker & min efterlängtade vitlökssås.(inte nyttig)

Såsen är inte alls svår att göra!

-En burk cremé Fräsch (vet inte hur det stavas!)

-Pressad vitlök, hur mycket ni vill ha!

-Svartpeppar

-Ketchup(också hur mycket ni vill ha!) men ta lagom, godast!  

 

Biffar som jag själv kryddade! Också enkla att göra!

-Blandfärs (kolla hur många ni är!)

-Krydda med vad ni vill!

Jag kryddade med svartpeppar, origano, buljong i pulver, salt.

Gör precis som ni vill! Rulla sen stek!

Enkelt va?

  

Min favorit potatisrätt! (y) så gott!

Som pytt i panna potatis, i tärningar!

Krydda med;

-Grillkrydda

-Svartpeppar

Sen kan du äta det som om det vore godis! ;)

  

Såhär förberedde min bror!

Som ni ser, jag, min bror & min pojkvän äter middag själva.

Mamma kör thailändskt eller inget alls!

Oftast äter hon inget:s



Av may havbring - 28 januari 2010 13:42

Min feber vill ju aldrig gå bort "/, jag trodde att det skulle gå över redan igår, men det gjorde det ju inte! Trots att jag knarkade medicin som satan igår.

& nu har jag fått förkylning också, vilket jag verkligen avskyr! Hatar att vara täpp i näsan, hatar att inte kunna smak något i munnen.. Jag bara hatar det!

Hur som helst, nu har jag ialla fall duschat & känner mig fräsch. Ätit fruukost har jag också, ostbullar med citron Jucie! gott!

Nu ska jag snart sätta igång med disken! Det är ett berg av disk! & jag skojar inte, Hampus tog halva diskhögen igår & fick avsluta kvällen så för att det inte fanns plats & ställa det rena disken. Så idag tar jag den andra halvan! (y)

Sen så får väl jag ta och laga maten ikväll, för det har blivit ett jävla gnäll bara för att Hampus fått laga maten nu när jag varit sjuk! Ibland orkar man bara inte med killar!

Nej, nu ska jag sätta igång med disken, berättar hur det gått sen! ♥

Presentation


Mitt namn är May, och jag är 16 år. Fyller år i maj.
Är halv thailändsk & japansk. Men bor i sverige & gjort den sen jag var jätte liten.
Kommer skriva om min fritid, lite mode, om saker som händer vardagligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards